Wijnhuis le Châtelain is gevestigd iun het Zuid-Limburgse Echt. Het wijhuis staat bekend om zijn ruime selectie van kwalitatief hoogwaardige wijnen die vooral in de horeca worden aangeboden. 

Middels een marketingactie wilde het relatief jonge wijnhuis meer voet aan de grond krijgen in het uiterste zuiden van de provincie. Een gebied waar echter al tientallen aanbieders actief zijn. Er werd gezocht naar een effectieve actie die een kennismaking zou forceren. Bovendien werd er rekening mee gehouden dat het geheel met een beperkt budget zou moeten worden uitgevoerd.

Een persoonlijke brief met aan de bovenzijde een kurkmotief werd opgerold en in een lege wijnfles geplaatst. De enige tekst die nog zichtbaar was luidde 'laten we onze relatie meer inhoud geven'. Deze flessen werden door de buitendienst van le Châtelain 's ochtends in alle vroegte aan de deur van restaurants in de omgeving gezet. 
De opening van de brief ('U bent waarschijnlijk verbaasd een lege fles aan te treffen terwijl le Châtelain de beste wijnen onder de kurk heeft...') maakte duidelijk waar de actie om draaide. In de periode vlak na deze trigger meldde een vertegenwoordiger zich met een proefpakket wijnen.

Logon